محتوای تبلیغاتی، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، سام دوانی، ترجمه تخصصی
۰۹
تیر

تولید محتوای تبلیغاتی با ChatGPT

5
(15)

مترجم: سام دوانی پور

تولید محتوای تبلیغاتی با ChatGPT

فرض کنید مدیر یک سفینه فضایی به نام “بازاریابی دیجیتال” هستید و در جرگه پهناور و وسیع اینترنت، در حال گشت و گذار در جستجوی مخاطبان عالی برای تعامل با برندتان هستید. شما بهترین خدمه را در اختیار دارید- بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و سئو؛ اما اکنون، به مقداری سوخت نیاز دارید تا بتوانید به سوی مقصد نهایی­تان – یعنی موفقیت- حرکت کنید.

محتوای تبلیغاتی، همان سوخت مورد نیاز برای رسیدن به مقصد است. اما نکته اینجاست – مانند پیمایش در کیهان بی‌کران، دنیای تبلیغات پولی می‌تواند بسیار گسترده، پیچیده و کاملاً سردرگم کننده باشد و  اگر به درستی از آن استفاده نکنید، به راحتی می توانید این سوخت گران بها را هدر دهید و  بسوزانید. بنابراین، چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن، از این سوخت استفاده کرد؟ اینجاست که هوش مصنوعی وارد میدان می شود.

نقش محتوای تبلیغاتی در موفقیت 

در این مقاله، حوزه های ناشناخته محتوای تبلیغاتی را که به قدرت ChatGPT مجهز شده‌اند، بررسی خواهیم کرد و اسرار تولید تبلیغات طبق سلیقه مخاطبان هدف، بهینه سازی کمپین ها برای موفقیت و استفاده از بینش های مبتنی بر داده برای ارتقای برندتان را کشف خواهیم کرد. زمان آن رسیده است که از هوش مصنوعی برای تسلط بر مهارت های تبلیغاتی پولی تان استفاده کنید.

فرض کنید بالاخره مکانی پر از مشتریان بالقوه پیدا کردید و مشتاق هستید که برندتان را به گوش آن ها برسانید. به منظور برخورداری از بهترین تاثیر اولیه، به پیامی نیاز دارید که مجذوب کننده و الهام بخش باشد. برای کمک به ارائه تبلیغات خلاقانه و تیترهای جذاب، چت جی­پی­تی در خدمت شماست. هنر نوشتن یک محتوای تبلیغاتی، تعادل ظریفی بین خلاقیت، متقاعدسازی و ایجاز است.

در واقع، هدف این است که ارزش منحصر به فرد محصول یا خدمات­تان را به مخاطب منتقل کنید و در عین حال به احساسات و خواسته های آن ها توجه کنید. وارد کردن دستورات در چت جی­پی­تی این امکان را می دهد که انواع مختلفی از نسخه های تبلیغاتی را در عرض چند دقیقه تولید کنید و سپس مطابقت کامل را برای مخاطبان هدف­تان پیدا کنید. به عنوان مثال، فرض کنید در حال تبلیغ یک برنامه تناسب اندام جدید هستید. به‌جای صرف ساعت‌ها برای ایده‌های محتوای تبلیغاتی، می توانید به سادگی یک چنین درخواستی ارائه دهید:

“برای یک برنامه تناسب اندام پیشرفته که بر ویژگی های نوآورانه، شخصی سازی و توانایی تغییر زندگی کاربران تاکید دارد، یک محتوای تبلیغاتی بنویس.”

سپس، ChatGPT چندین مورد را در اختیارتان قرار می دهد، که می توانید آن­ها را به دقت تنظیم کنید تا با صدای برند و اهداف خود هماهنگ شوید.

حالا بیایید در مورد عناوین صحبت کنیم. عنوانی که توجه را به خود جلب می کند، محور هر تبلیغ موفقی است و  اولین موردی است که مخاطبان می بینند و به عنوان دروازه ای به دنیای برندتان عمل می کند. چت جی­پی­تی در خلق عناوینی که نه تنها علاقه را جلب می کند، بلکه کاربران را ترغیب می کند تا کلیک کنند و بیشتر بیاموزند، دست برتر را دارد. برای تولید عناوین به کمک چت جی­پی­تی، یک اعلان ارائه دهید که لحن و تمرکز مورد نظر را مشخص می کند. مثلا:

“پنج عنوان جذاب برای یک برنامه تناسب اندام ایجاد کنید که بر رویکرد پیشگامانه آن برای تمرین شخصی سازی شده تاکید دارد.”

سپس ChatGPT، عناوینی را خلق می کند که مخاطبان را مشتاق می کند به درون دنیایی که ساخته اید ورود کنند. به منظور استفاده حداکثری از مهارت چت جی­پی­تی در تولید محتوای تبلیغاتی و عناوین، از تکرار، آزمایش و آزمون نترسید. کمپین های تبلیغاتی فقط به اندازه داده ها و بازخوردهایی هستند که جمع آوری می کنید، بنابراین همیشه یکسری معیارهای عملکرد را زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

همانطور که به لطف چت جی­پی­تی وارد دنیای تبلیغات پولی می شویم، به یاد داشته باشید که کلید گشایش  پتانسیل آن، در خلاقیت و تمایل شما برای کشف افق های جدید نهفته است.

بهینه سازی کمپین های محتوای تبلیغاتی برای نتایج بهتر

با نفوذ بیشتر به دنیای تبلیغات پولی، بهینه‌سازی کمپین‌ها برای حداکثر عملکرد بسیار مهم می‌شود. البته که نمی خواهید منابع گرانبها را برای تبلیغاتی که به سختی در جهان فرورفته است هدر دهید. در این بخش، هنر و علم بهینه سازی کمپین ها برای نتایج بهتر با چت جی­پی­تی را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا، کمپین های تبلیغاتی موجود خود را تجزیه و تحلیل می کنید. آیا نرخ کلیک شما ضعیف است یا نرخ تبدیل شما چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد؟ اگر همه چیز به خوبی پیش نمی رود، می توانید از چت جی­پی­تی برای کمک به شناسایی الگوها و روندهایی در داده های خود استفاده کنید که ممکن است مانع شما شود. با وارد کردن داده‌های تبلیغاتی، ChatGPT می‌تواند گزارش‌های جامعی تولید کند و بینش‌های عملی برای بهبود عملکرد کمپین ارائه دهد.

 

محتوای تبلیغاتی؛ قلب تپنده هر کمپین تبلیغاتی

حال، بیایید قلب تپنده هر کمپین محتوای تبلیغاتی را بررسی کنیم:

محتوای تبلیغاتی ChatGPT می تواند کمک کند تا انواع مختلفی از محتوای تبلیغاتی را با عناوین، توضیحات و فراخوان های منحصر به فرد ایجاد کنید. نمونه ای از یک فروشگاه آنلاین متخصص در محصولات سازگار با محیط زیست را در نظر بگیرید.

با کمک چت جی­پی­تی، می‌توانید به سرعت انواع مختلفی از تبلیغات را تولید کنید که بخش‌های مختلف مشتریان را هدف قرار می‌دهند و مزایای محصول مختلف را برجسته می‌کنند.

مثال زیر را ببنید:

  • “محصول”: “کیسه های مواد غذایی سیلیکونی قابل استفاده مجدد”،
  • “مخاطب”: “والدین آگاه به محیط زیست”،
  • “منافع”: “کاهش زباله های پلاستیکی”

با استفاده از این تغییرات، می‌توانید آزمون A/B را برای شناسایی مؤثرترین ترکیب‌های عناوین و محتوای تبلیغاتی برای هر مخاطب هدف انجام دهید. این فرآیند تکراری می تواند ارتباط تبلیغات، نرخ کلیک و بازگشت سرمایه کلی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما بهینه‌سازی کمپین‌ها فقط در مورد اصلاح محتوای تبلیغاتی نیست؛ بلکه همچنین به تنظیم دقیق پارامترهای هدف می پردازد.

در واقع، ChatGPT می‌تواند به شما در بررسی و تحلیل داده‌های مشتری و شناسایی بخش‌های بالقوه جدید برای هدف‌یابی یا توصیه تنظیمات در تنظیمات هدف‌یابی فعلی شما کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که محتوای تبلیغات مورد نظرتان،  بیشتر با یک گروه سنی یا منطقه جغرافیایی خاص طنین انداز می شود.

این پست برایتان جالب بود؟

لطفا با امتیاز خود، به بهبود مطالب کمک کنید!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?