بومیان دیجیتال، ترجمه تخصصی، ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه تخصصی مقاله، ترجمه فوری، سام دوانی
۰۷
بهمن

بومیان دیجیتال؛ 5 نکته جالب در مورد یک نسل نوظهور

5
(15)

 مترجم: سام دوانی پور

نکات جالبی در مورد یک نسل نوظهور: بومیان دیجیتال

هشتگ‌ها کلمات یا عباراتی هستند که پیش از نماد پوند (#) قرار می‌گیرند و به‌عنوان کلیدواژه‌ای عمل می‌کنند که به کاربران شبکه‌های اجتماعی اجازه شرکت در بحث‌های آنلاین را می‌دهد. هشتگ‌ها را به‌عنوان «دسته‌هایی» از موضوعات آنلاین در نظر بگیرید که کاربران رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افرادی دنبال می‌کنند که لزوماً نمی‌شناسند.

تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که هشتگ مربوطه را دنبال کنند یا گاهی اوقات ایجاد کنند و به یک بحث جهانی بپیوندند که کلمه یا عبارت هشتگ نشان می‌دهد. برای مثال، اگر می‌خواهید بدانید کاربران توئیتر درباره جمعه سیاه چه صحبتی می‌کنند، می‌توانید به‌صورت آنلاین هشتگ#blackfriday را پیدا کنید و نظرات مردم دربارة معاملات یا اتفاقات لحظه آخری را بخوانید.

بومیان دیجیتال از کجا آمدند؟

تولد نسل هشتگ از توئیتر آغاز شد و در تمام سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به‌صورت ویروسی منتشر شد. در سال 2007، کریس مسینا[1]، توسعه‌دهنده وب، در توییتی پیشنهاد کرد که کاربران باید موضوعات خود را با استفاده از یک کلمه کلیدی و به دنبال آن نماد پوند (#) گروه‌بندی کنند تا به دیگر کاربران اجازه دنبال کردن مکالمات خاصی را دهند؛ حتی اگر دنبال‌کننده نیستند. اگرچه به نظر نمی‌رسید توئیتر از ایده مسینا حمایت کند، اما در اکتبر 2007، شهروندان سن دیگو شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها در این منطقه کردند. مسینا به آن‌ها پیشنهاد کرد که هر بار که اخبار آتش‌سوزی جنگل‌ها را توییت می‌کنند، از هشتگ #SanDiegoFire استفاده کنند. همین بود.

هشتگ #SanDiegoFire به اولین‌ترند در توئیتر تبدیل شد؛ زیرا مردم توانستند تلاش‌های خود را هماهنگ و همه را از وضعیت بحرانی مطلع کنند. از آن زمان، کاربران رسانه‌های اجتماعی هشتگ‌ها را برای موضوعات و بحث‌های مختلف، از رویدادهای اجتماعی و سیاسی مهم (#PrayForParis,#MeToo) تا موضوعات سرگرم‌کننده (#love #instafood) استفاده می‌کنند.

هشتگ تنها راه ارتباطی جوانان نیست. پذیرندگان اولیه رسانه‌های اجتماعی نیز از طریق پست‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، توییت‌ها، عکس‌ها، ویدئوهای کوتاه و بسیاری راه‌های دیگر که ممکن است تا زمان انتشار این کتاب معرفی شوند، ارتباط برقرار می‌کنند. نسل هشتگ متفاوت آموزش می‌بیند. جوانان زمانی بهتر یاد می‌گیرند که آموزش به‌صورت سرگرم‌کننده و تصادفی انجام شود.

پرنسکی (2001) استدلال می‌کند که نسل جدید خواندن وب‌سایت‌ها و لینک‌ها را به صفحات و کتاب‌ها ترجیح می‌دهد. آن‌ها برای درک بسیاری از موضوعات مختلف و به‌نوعی مرتبط با یکدیگر احساس اضطراب و بی‌حوصلگی دارند. جوانان پروژه‌های عملی، یادگیری چندوظیفه‌ای با تماشای ویدئو، تکمیل کارهای آنلاین و به کار بردن تئوری در زندگی روزمره خود را ترجیح می‌دهند.

بومیان دیجیتال چه کسانی هستند؟

بومیان دیجیتال، چه در تحصیل و چه در محل کار، واقعیت اجتماعی جدید را شکل می‌دهند. آن‌ها اعضای نسل هشتگ هستند؛ زیرا تمایل دارند گروه‌های اجتماعی جدیدی را بر اساس علایق مشابه خود تشکیل دهند؛ نه بر اساس اینکه همکلاسی، همسایه یا دوستان خانوادگی هستند. آنچه برای نسل هشتگ مهم است تأثیر شما بر رسانه‌های اجتماعی است، صرف‌نظر از اینکه چه کسی هستید. بسیاری از اعضای نسل هشتگ در حال ورود به دنیای کسب وکار هستند و ارزش دارد که آن‌ها را زیر نظر داشته باشید.

این فصل درک ما را از نسل جدید بومیان دیجیتال و علاقه‌مندان به رسانه‌های اجتماعی که با سبکی منحصربه‌فرد وارد دنیای کسب وکار می‌شوند، بیشتر می‌کند. این جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه و درعین‌حال یوتیوبرهای معروف، شخصیت‌های آنلاین، وبلاگ‌نویسان سبک، تأثیرگذاران جامعه و افراد مشهور با میلیون‌ها دنبال‌کننده هستند.

آن‌ها رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و اسنپ‌چت را دوست دارند؛ عاشق به اشتراک گذاشتن تصاویری از خود و علایقشان با دنبال‌کنندگانشان هستند. برخی از آن‌ها می‌خواهند با انتشار موزیک‌ویدئوهای پوششی، ویدئوهای شوخی، تصادفات رانندگی روی دوربین‌های داشبورد (داش‌کم)، یا حتی ویدئوهایی از تصادفات غیرعمدی خود (فیلم‌های غیرواقعی) یوتیوب‌بر حرفه‌ای شوند.

بومیان دیجیتال چگونه فکر می‌کنند؟ چرا این‌قدر مشتاق شهرت و معروفیت هستند؟ چه چیزی به دست خواهند آورد؟ هنگام صحبت از استفاده از رسانه‌های اجتماعی و جستجوی شغل چه چیزی را ترجیح می‌دهند؟ آیا موافق نیستید که کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها مفید است؟ بخش بعدی توضیح می‌دهد که بومی‌های دیجیتال چه کسانی هستند.

از بومیان دیجیتال تا بومیان اجتماعی

 در سال 2011 بود که تبلیغ‌کننده جوان الک براونشتاین[3] ما را با سرویس شغل آزمایشی گوگل[4] آشنا کرد. در آن زمان، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این آزمایش به معنای آغاز عصر جدیدی در جستجوی کار باشد. براونشتاین از گوگل ادوردز برای خرید پنج کلمه کلیدی تنها به قیمت 6 دلار استفاده کرد. او نام پنج مدیر خلاق تبلیغاتی معروف را خرید و از آن‌ها به‌عنوان کلیدواژه در کمپین خود استفاده کرد.

براونشتاین فرض می‌کرد که در برخی مواقع این افراد نام خود را در گوگل تایپ می‌کنند، همان‌طور که بسیاری از ما معمولاً انجام می‌دهیم. هنگامی‌که هر یک از پنج مدیر خلاق نام خودشان را گوگل می‌کردند، پیام زیر به‌عنوان یک تبلیغ پولی ظاهر شد: «گوگل کردن خودتان بسیار سرگرم‌کننده است. استخدام من نیز سرگرم‌کننده است.» پیوند تبلیغات بازدیدکنندگان را به وب‌سایت براونشتاین هدایت می‌کرد که به او اجازه می‌داد استعداد خود را در کپی‌نویسی نشان دهد. او چهار تماس مصاحبه و دو پیشنهاد شغلی دریافت کرد و اکنون براونشتاین در یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی در نیویورک کار می‌کند.

 آزمایش کاریابی الک براونشتاین یکی از داستان‌های آن جوانانی است که خارج از چارچوب فکر می‌کنند و مانند بومیان دیجیتال از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند. اصطلاح «بومیان دیجیتال» را اولین بار پرنسکی (2001)، هنگام مشاهده و بررسی نسل جدید دانشجویان سال نخست، معرفی شد. پرنسکی آن‌ها را نسل جدیدی از دانش‌آموزان توصیف کرد که تفاوت‌های اساسی با نسل‌های دیگری دارند که تابه‌حال در دوران تحصیلی خود با آن‌ها روبرو شده بود.

بومیان دیجیتال «تمام زندگی خود را در محاصره و استفاده از رایانه، بازی‌های رایانه‌ای، پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال، دوربین‌های ویدئویی، تلفن‌های همراه و سایر اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای عصر دیجیتال گذرانده بودند.» بومیان دیجیتال بعد از سال 1980 متولد و در محیطی مبتنی بر فناوری بزرگ شدند. آن‌ها نمی‌توانند خاطرات دوران کودکی را بدون استفاده از برخی فناوری‌ها به یاد بیاورند. این نسل مهارت‌های سازگاری قابل‌توجهی را با هر ابزار و نوآوری جدیدی که وارد بازار می‌شود نشان می‌دهد.

بومیان دیجیتال اولیه تجربه‌های دست‌اولی با رونق رایانه‌های شخصی و توسعه سریع کنسول‌های بازی ویدئویی از اسپکتروم،[5] آمستراد[6] و آمیگا[7] تا سری‌های فانتزی پلی‌استیشن و ایکس باکس داشتند. آن‌ها مجذوب شبکه جهانی وب و پتانسیل آن شدند، مانند ارسال ایمیل، چت آنلاین، برقراری تماس‌های ویدئویی، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه و برقراری ارتباط از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی.

بومیان دیجیتالی که در اوایل دهه 1980 به دنیا آمدند، در مراحل رشد تجربیات فراوانی با فناوری داشته‌اند. برخی از آن‌ها با استفاده از فرصت‌های بی‌شماری که اینترنت فراهم می‌کند به کارآفرین تبدیل شدند. آن‌ها امکانات ارتباط آنلاین را بررسی کردند و فرصت‌های بزرگی را در حوزة سرگرمی، اطلاعات، آموزش و تعامل شخصی با فناوری دیده‌اند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، یا لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، به دلیل ایده‌های نوآورانة خود که محیط آنلاین امروزی را شکل دادند، در سن بسیار کم مولتی‌میلیاردر شدند. امروزه، دانشجویان یا برنامه‌نویسان خودآموخته رؤیای ارائة بهترین ایده بعدی را در سر می‌پرورانند تا همان کاری را انجام دهد که استیو جابز و بیل گیتس تقریباً سه دهه پیش آغاز کردند.

بومیان دیجیتال تمایل طبیعی به فناوری و وسایل الکترونیکی نشان می‌دهند. شکاف نسلی که به‌عنوان یک عامل ذاتی در تاریخ نیروی کار دیده می‌شود، به دلیل سازگاری بالای نسلل فعلی کاربران آنلاین با هر چیز جدیدی پیشرفت کرده است. این رفتار کاملاً در تضاد با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ آنهاست که در ژانر رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان مهاجران دیجیتال[8] طبقه‌بندی می‌شوند. مهاجران دیجیتال، کاربران آنلاین باتجربه‌ای هستند که اگرچه به‌سرعت به فناوری دست می‌یابند، اما هنوز به‌عنوان «عضو» تمام‌عیار نسل هشتگ در نظر گرفته نمی‌شوند.

آینده بومیان دیجیتال

بومیان دیجیتال، به‌ویژه در عملکرد در یک محیط آنلاین، چه یک رابط مبتنی بر وب یا یک رابط تلفن همراه، ماهر هستند. وقتی صحبت از یک محیط کسب‌وکار می‌شود، بومیان دیجیتال به‌ویژه مستعد این نمایة جامعه‌شناختی هستند. بومیان دیجیتال با استفاده از ایمیل و ارتباطات پیام فوری، مدیریت پروژه مشترک (ویکی‌ها) و جلسات مجازی از طریق اسکایپ یا واتساپ پیکربندی شده‌اند، بومیان دیجیتال اعتبار حرفه‌ای خود را از طریق چندین حساب دیجیتالی می‌یابند.

آن‌ها نسل اول وبلاگ‌نویسان، مشارکت‌کنندگان ویکی، رهبران انجمن بازی‌های آنلاین (قبایل) و تأثیرگذاران برتر در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. بسیاری از همین افراد بومی دیجیتال ممکن است یک آواتار (خود دیجیتالی) نیز داشته باشند که در دنیای مجازی و بازی‌های آنلاین مانند لینیج[9] و دنیای وارکرافت[10] زندگی می‌کند.

بومیان دیجیتال آنقدر مشتاق هستند تا هر ابزار جدیدی را به‌محض ورود به بازار آزمایش کنند. آیفون، گلکسی سامسونگ و سایر گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های پوشیدنی شاهدی بر این حرکت هستند. امروزه، بومیان دیجیتال از طریق پلتفرم‌های پخش جریانی مانند اسپتیفای و دیزر[11] به موسیقی گوش می‌دهند. آن‌ها احتمالاً بیش از چند آهنگ ندارند؛ زیرا ادعا می‌کنند «همه چیز در یوتیوپ و اسپاتیفای وجود دارد.» بومیان دیجیتال از طریق رسانه‌های اجتماعی و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند از اخبار مطلع می‌شوند.

آن‌ها بیش از خواندن متن کامل مقالات، خواندن عناوین را دوست دارند. انتقال به دنیای حرفه‌ای به‌طور طبیعی برای بومیان دیجیتال اتفاق می‌افتد که از دوران جوانی خود آنچه را تاپسکات و ویلیامز (2008) اتصال ارگانیک می‌نامند، هدف داشتند. این بدان معناست که این نسل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نسبت به والدین خود برای راه‌اندازی شبکه‌های حرفه‌ای و برقراری ارتباط بازتر هستند. در واقع، بومیان دیجیتال از ابتدای تعامل خود با فناوری با افراد بر اساس علایق مشابه ارتباط برقرار کرده‌اند.

اولین بومیان دیجیتال بزرگ شده‌اند، کالج خود را به پایان رسانده‌اند و وارد دنیای کسب وکار می‌شوند. با چنین گشودگی و تنوعی در مدل‌های کسب‌وکار (مانند مایکروسافت آفیس 365، گوگل داکز، اسکایپ تجاری و…) بومیان دیجیتال می‌توانند پیش از فارغ‌التحصیلی، استارتاپ‌های مبتنی بر وب را اجرا کنند.

دنیای دیجیتال فرصت‌های بی‌شماری را برای کارآفرینان جوان فراهم می‌کند تا با استفاده از منابع آنلاین مانند وبلاگ‌ها، سایت‌های محتوا، مشاوره سئو، طراحی وب و طراحی گرافیک، زندگی خود را از خانه بگذرانند. همچنین، چشم‌انداز حرفه‌ای دیجیتال جدید انواع مختلفی از مشاغل از راه دور را از طریق وب‌سایت‌هایی مانند فلیکس‌جابز[12]، لندینگ جابز[13]، انجل‌لیست[14] ارائه می‌دهد.

برای ترجمه های بیشتر، به اینجا مراجعه کنید.

Scan QR code

[1]. Chris Messina

[2]. digital natives

[3]. r Alec Brownstein

[4]. Google Job Experiment

[5]. Spectrum

[6]. Amstrad

[7]. Amiga

[8]. digital immigrants

[9]. Lineage

لینیج‌اواس یک سیستم عامل آزاد و متن باز برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ست‌آپ‌باکس‌ها بر پایهٔ اندروید است. لینیج‌اواس جایگزین سیستم عامل سیانوژن مد است که در دسامبر ۲۰۱۶ متوقف شد

[10]. World of Warcraft

یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی برخط چندنفره گسترده از مجموعه بازی‌های وارکرافت است که توسط

[11]. Deezer

دیزر رسانه جاری موسیقی و پادکست مبتنی بر اینترنت است. این سرویس در اوت ۲۰۰۷ در پاریس فرانسه پایه‌گذاری شد. تا تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۸، ۱۴ میلیون کاربر ماهانه فعال و ۶ میلیون مشترک پولی برای دیزر گزارش شده‌است

[12]. Flexjobs

[13]. Landing Jobs

[14]. AngelList

وب‌سایتی آمریکایی برای شرکت‌های نوپا و سرمایه‌گذاران

این پست برایتان جالب بود؟

لطفا با امتیاز خود، به بهبود مطالب کمک کنید!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?