بازاریابی دیجیتال -سام دوانی - مترجم
۱۲
بهمن

کانال بازاریابی دیجیتال چیست؟

5
(3)

ترجمه: سام دوانی پور

کانال بازاریابی دیجیتال

کانال‌های بازاریابی دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تا ارتباط بین شما و مشتریان هدفتان را برای تبلیغ برند یا محصولتان ایجاد کنند. در واقع، می توانید از استراتژی های بازاریابی دیجیتال در چندین کانال برای تبلیغ یک کمپین بازاریابی استفاده کنید. به لطف کانال های بازاریابی دیجیتال، می توانید کارایی و دیده شدن کمپین بازاریابی خود را افزایش دهید. با در دسترس بودن در تمامی کانال های بازاریابی دیجیتال، می توانید اعتبار برندتان را در بین مشتریان هدف  افزایش دهید.

برخی از رایج ترین کانال های بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است:

  • یوتیوب/ آپارات: بازاریابی ویدیویی
  • تبلیغات گوگل (گوگل ادز): بازاریابی پولی
  • بازاریابی ایمیلی
  • رسانه های اجتماعی: تبلیغات اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک
  • موتور جستجوی گوگل: بازاریابی ارگانیک
  • کانال های تبلیغات دیجیتال: نمایش تبلیغات
  • واتس اپ و پیامک
  • اهداف بازاریابی دیجیتال

پیش از کار بر روی هر مورد دیگری، ابتدا اهداف بازاریابی دیجیتال خود را بیان کنید، و اطمینان حاصل کنید که طیف وسیعی از همه مواردی  که از کمپین دیجیتال مارکتینگ خود می خواهید را پوشش می دهد. افزون بر این، اهدافتان باید در راستای اهداف بازاریابی یا کسب و کار نهایی شما باشد؛ و به زبان ساده، اهداف شما باید از پنج مولفه تشکیل شده باشد:

  • منحصر به فرد باشد
  • قابل سنجش باشد
  • قابل حصول باشد
  • مرتبط با کسب و کارتان باشد
  • بهنگام باشد
  • افزایش آگاهی از برند

بازاریابی دیجیتال، با افزایش آگاهی از برند سروکار دارد. چنانچه برندتان چیزی جز گوگل و آمازون است، اولین قدم برای جذب مشتری جدید، دستیابی به آگاهی از برند است. برندسازی دیجیتال نام برند شما را در ذهن مشتری تثبیت می کند، ترافیک ارگانیک شما را افزایش می دهد، شهرت آنلاین ایجاد می کند و مکالمه سریعتر را افزایش می دهد. بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی و روابط عمومی دیجیتال می توانند آگاهی از برند را افزایش دهند.

  • افزایش فروش

هدف نهایی یک کسب و کار، افزایش فروش یا “سرنخ” کلی آن است؛ چرا که نیروی محرکه برای دستیابی به سایر اهداف تجاری است. استراتژی بازاریابی کامل باید چگونگی افزایش فروش، کانال‌ها و تاکتیک‌هایی که استفاده می‌کنید، بودجه مورد نیاز و نحوه اندازه‌گیری عملکرد و نتایج را مشخص کند.

  • کاهش هزینه

شرکت ها یا کسب و کارهایی که از بودجه تقلید می کنند و هزینه کلی جذب مشتری را کاهش می دهند، یک هدف قابل اجرا را تشکیل می دهند. تکنیک‌های مختلفی مانند اتوماسیون بازار، تبلیغات نمایشی برنامه‌ای و بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌توانند هزینه را کاهش دهند.

استفاده از بازاریابی دیجیتال برای سرنخ سازی

سرنخ در واقع مشتری بالقوه در بین مخاطبان هدف شما است که به برند یا محصول شما علاقه مند است. این اولین قدم در قیف بازاریابی دیجیتال است و از طریق بازاریابی به دست می آید. می‌توان تولید سرنخ در دیجیتال مارکتینگ را به سه مجموعه از فعالیت‌های بازاریابی طبقه‌بندی کرد:

  • تولید ترافیک برای وب سایت تجاری
  • تبدیل بازدیدکننده وب سایت به سرنخ
  • تبدیل سرنخ ها با مشتریان

سئو، تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و سایر تاکتیک ها را می توان برای ایجاد سرنخ در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. همچنین، سرنخ های آهن‌ربا، تکنیک‌های اتوماسیون بازاریابی و محتوا می‌توانند منجر به رشد بیشتری شوند.

  • افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک

چالش اصلی که اکثر کسب و کارها و مشاغل با آن روبرو هستند، این است که اطمینان حاصل کنند که افراد کافی از سایت آن­ها بازدید می کنند یا محصولات و خدماتشان را خریداری می کنند.  سئوی گوگل، یکی از بهترین روش ها برای افزایش ترافیک ارگانیک رایگان به وب سایت، ایجاد سرنخ و افزایش فروش است. سئو در واقع اساس بازاریابی دیجیتال است. ترافیک ارگانیک ثابت در وبلاگ یا وب سایت، به عنوان یک هدف دیجیتال مارکتینگ، سبب ارتقای وبسایت شده و  هزینه جذب مشتری را کاهش می دهد.

 

 

 

 

این پست برایتان جالب بود؟

لطفا با امتیاز خود، به بهبود مطالب کمک کنید!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?